[NUUG kart] Adresseimport fra NVDB

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Tue May 6 10:49:26 CEST 2014

Importen skrider frem...
Rogaland er nesten ferdig, jobber med forberedelsene til de siste 15k i
Stavanger sentrum.

Noterer meg at dataene er svært gode.

Ting jeg har sett:
"Ring" og "Terrasse" skrives (i hvert fall i Rogaland) konsekvent med stor
bokstav. Funderer på hvorfor...
Adressenepunktene skifter målform når veien/vegen krysser
kommunegrensen. Madlaveien
f.eks<http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=addresses&lon=5.69694&lat=58.92707&zoom=17&overlays=buildings,buildings_with_addresses,postal_code,no_addr_street,street_not_found,nodes_with_addresses_defined,nodes_with_addresses_interpolated,interpolation,interpolation_errors,connection_lines,nearest_points,nearest_roads>.
Ikke sikker på om det er noe automatikk i det eller om det bare er
kommunene som 'krangler'.
Feil på noen få spesialtegn: Der det skulle ha vært genitivs apostrof, har
det enten vært to single quote eller noe annet støy.

Jobber forøvrig hardt med å rette feil og mangler som er avdekket av
importen. Det er i seg selv mer arbeid enn selve importen.

-gorm

Gorm E. Johnsen