[NUUG kart] Parkeringsplasser Trondheim

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Thu May 8 11:05:03 CEST 2014

On 16. okt. 2013 22:06, Bernt M. Johnsen wrote:

> 2013/10/16 Espen Oldeman Lund <espen at espenpost.com
> <mailto:espen at espenpost.com>>
>
>     Det var som pokker :-) Får håpe noen andre lar seg lure av min
>     smiger da :-)
>

> Du kan prøve å kontakte bruker "Helge Hafting". En kjapp stikkprøve
> viser at mange av disse P-plassene er lagt inn av ham, f.eks. i
> Angeltrøaområdet

Jeg har lagt inn en del veier og P-plasser der ja. Jeg kjente ikke til
så mange tagger på den tiden, det viktigste var å få med veisystemene.
P-plassene er jo der, uansett hva regler som gjelder.

Det er sikkert noen som bør ha access=private, i og med at det faktisk
vises nå for tiden.  Jeg kan begynne å se på det. Og hva setter man på
en butikkplass som er "kun for kunder"? "private" der også?

Men ofte er det ikke noe skilting, sikkert fordi det ikke er noen
plagsom pågang på plassene. (Utenforstående gidder ikke parkere langt
inni et borettslag uansett, selv om det er juridisk lovlig når det ikke
er skiltet med begrensninger. Det er ingen andre destinasjoner enn
boligene innen gangavstand, så i praksis er det bare beboere og deres
gjester som parkerer der.) Det er det samme med en enslig butikk, ingen
vits i å stå der om man ikke handler der.

Det er simpelthen "nok" P-plasser, så man gidder ikke regulere med skilt
og forbud. Da bør vel kartet være slik også. Det er neppe noe problem -
en som skal på kino eller forballkamp i Trondheim kommer ikke til å
parkere på Angelltrøas mange P-plasser - de er altfor langt unna.

Helge Hafting