[NUUG kart] Adresseimport fra NVDB

N/A N/A gazer2175 at hotmail.com
Mon May 12 16:40:33 CEST 2014

Ville bruk av relasjon vere til hjelp?
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Karlsruhe_Schema#Giving_hints_about_the_road-access_.28optional.29

From: sverre.didriksen at usit.uio.no
To: kart at nuug.no
Date: Sun, 11 May 2014 12:35:21 +0000
Subject: Re: [NUUG kart] Adresseimport fra NVDB

Hei

Til info så jeg jeg nå testet adressesøk med GPS en del steder der importen er g jort. Det fungerer utmerket, med et lite unntak. Men det har ikke noe med osm-dataene
 eller importen å gjøre. Mkgmap som genererer selve kartfilene flytter nemlig adressepunktene inntil veien, og da velges den veien som har samme navn som gatenavnet i adressen. Det er jo forsåvidt greit untatt for de som har inngang fra en annen vei. Da går
 det galt og man havner litt på feil sted.