[NUUG kart] Adresseimport fra NVDB

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Sun May 11 14:35:21 CEST 2014

Hei

Til info så jeg jeg nå testet adressesøk med GPS en del steder der importen er g jort. Det fungerer utmerket, med et lite unntak. Men det har ikke noe med osm-dataene eller importen å gjøre. Mkgmap som genererer selve kartfilene flytter nemlig adressepunktene inntil veien, og da velges den veien som har samme navn som gatenavnet i adressen. Det er jo forsåvidt greit untatt for de som har inngang fra en annen vei. Da går det galt og man havner litt på feil sted.