[NUUG kart] Forsvunnen sti

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Sun May 25 23:48:25 CEST 2014

On Sun, 25 May 2014 20:24:52 +0200, Eirik U. Birkeland wrote:

> Eg meiner å hugse at OSM tidlegare hadde ein sti opp til Førdsnipa i Førde
> i Sogn og Fjordane, men denne er no vekke. Kan nokon hjelpe meg med å finne
> han att og leggje han inn att?

Hei! Når jeg ser på denne oversikten over endringer i området, så ser
det ut til at "OSMF Redaction Account" har slettet ting i det området:

http://zverik.osm.rambler.ru/whodidit/?lat=61.47294&lon=5.86789&zoom=14&layers=BTT&age=1000

Så det er mulig at stien ble sletta i forbindelse med innføringen av
ODbL og OpenStreetMap Contributor Terms. Men jeg ser det er mulig å
laste ned GPS-spor som går fra Førde og opp til toppen (i JOSM: velg Fil
og Download from OSM og pass på at "Raw GPS data" er huket av). Kanskje
de kan brukes som utgangspunkt for å få lagt den inn igjen?

Hilsen Håkon.