[NUUG kart] Systematisk forskjell mellom gatene og flyfoto i bakgrunnen

Kristian Dahl krdahl at live.com
Sat May 31 11:45:59 CEST 2014

Hei Kjell Inge,

Jeg sjekka bing sine bilder mot kartverket, og de to har delvis store
forkastninger i forhold til hverandre på ganske korte avstander i dette
området. Jer er villig til å sette penger på at Kartverket har den beste
nøyaktigheten, og dette støttes også av gps-spor i området, selv om det ikke
er mange av dem.

Regner med at du brukte bing sine bilder, for det virket som om MapBox
satellite ikke er tilgjengelig på høy zoom i det området.

Det ser ut som om det er ganske mye høydeforskjeller i området. Det er en
kjent kilde til unøyaktigheter i bing sine bilder.

Med vennlig hilsen
Kristian