[NUUG kart] Steder uten veiforbindelse og OSM inspector

Ruben Undheim ruben.undheim at gmail.com
Sat Oct 11 15:05:14 CEST 2014

> Adresser som ikke viser til en vei bør endres fra addr:street til
> addr:place.
> Da slutter også OSM inspector å "klage".
>
> Se også http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Address.
>
> Det finnes adresser som viser til både holmer, bukter, øyer og jorder i
> Norge.
> Dette er kanskje en sak for adresseimporten?

Dette høres ut som et riktig svar på spørsmålet mitt. Det kan legges
til i TODO-lista for addrnodeimport, men det har vel forholdsvis lav
prioritet. En mulig løsning er å la addrnodeimport sjekke både
addr:street og addr:place og godta det hvis en av delene matcher med
GATENAVN i .sos-fila. Da kan man eliminere røde prikker i OSM
inspector ved å manuelt endre addr:street til addr:place for hver
enkelt adresse.

Ruben