[NUUG kart] Spørsmål om adresser

Philip Gabrielsen philip at digno.no
Tue Oct 14 07:27:20 CEST 2014

Hei

Jeg er fersk i miljøet, og spør derfor i forkant for å gjøre ting riktig. Adresseimport-mailene leses med stor interesse, dette har mye å si for oss som deltar i redningstjenesten feks. Veldig mange frivillige organisasjoner har ikke råd til å kjøpe premium kart til samtlige GPS, da er kart fra OSM ofte det man baserer seg på, til GPS etc.

Så over til spørsmålet mitt, når det gjelder adresser, så er jo dette punkter fra importen, mens noen hus (polygon) har også husnummer. Skal man da fjerne adressen på huset eller fjerne noden (typisk fra import)? Og det burde legge premissene for når man skal legge inn adresser som ikke finnes, skal/kan adresser ligge på polygon?

Mvh
Philip Gabrielsen