[NUUG kart] Forslag til dugnad for adressenode-import

Ruben Undheim ruben.undheim at gmail.com
Mon Oct 13 22:58:38 CEST 2014

> Skal ein importera i det heile tatt, allereie?! Adresseimporten er jo
> verken gjennomdiskutert her på lista eller den internasjonale
> importlista.

Vi har tatt opp importen på den internasjonale lista:
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/imports/2014-October/003472.html

Man trenger ikke et go/no-go svar fra den lista for å begynne å
importere, men man trenger å la alle få litt tid til å se og svare. Nå
har det gått nesten to uker og det har kommet to kommentarer som ikke
setter noen hindring. Dette betyr at vi kan importere. De siste par
dagene har jeg og flere importert veldig mange kommuner og vi nærmer
oss full dekning i flere fylker i Norge.

> (Ser for øvrig at nokon har importert ein store mengder adresser for
> Bergen i går også, utan å følgja importrutinane.)

Hvilke importrutiner er ikke fulgt her? Resultatet ser bra ut så langt
jeg kan se. Det eneste jeg kan se er at det ikke er brukt et _import
-brukernavn, men han det gjelder har gjort et ekstremt solid arbeid i
Rogaland i løpet av hele det siste året (Se OSM inspector), og det
samme brukernavnet er blitt brukt også der - så dette er egentlig en
liten detalj. Han går så grundig til verks med nodene, at for hans del
er det nesten ikke snakk om en import lenger..

Mvh
Ruben