[NUUG kart] Forslag til dugnad for adressenode-import

Ruben Undheim ruben.undheim at gmail.com
Fri Oct 24 22:32:50 CEST 2014

Supre greier!

Da ser det ut som vi er ferdige med så godt som alt - stort sett 100%
på alle kommuner: http://osm.beebeetle.com/addrnodeimportstatus.php

Da begynner vel vedlikeholdsfasen. Hvis dere finner skrivefeil på
gatenavn er det fint om det blir varslet på denne lista sånn at vi får
det inn i navnekorreksjonslista:
https://github.com/rubund/addrnodeimport/blob/master/xml/corrections.xml

Det er også fint hvis folk varsler om de merker at Karverket har
offentliggjort oppdatert versjon av Vegdata-fila. (ideellt sett burde
Kartverket varslet oss på en eller annen måte :) )

Ellers vil jeg minne om OSM inspector:
http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=addresses&lon=10.13333&lat=59.45289&zoom=10&overlays=buildings,buildings_with_addresses,postal_code,no_addr_street,street_not_found,nodes_with_addresses_defined,nodes_with_addresses_interpolated,interpolation,interpolation_errors,connection_lines,nearest_points,nearest_roads,nearest_areas

Det er en fin side for å finne manglende veier.

Med vennllig hilsen
Ruben