[NUUG kart] Forslag til dugnad for adressenode-import

Arne Johannessen arne at thaw.de
Tue Oct 28 19:59:44 CET 2014

On 28 Oct 2014, at 19:18, Gnonthgol <gnonthgol at gmail.com> wrote:
> Den 28. okt. 2014 18:39, Stein Arne Storslett skreiv:

Jeg trur der har du et poeng som overbeviser meg.

Jeg er ikke så sikkert på om addr:housenumber passer så godt, men har ingen bedre foreslag heller.

> [...] Dersom tomta ikkje har ein naturlig adgangsveg for verken
> bil eller folk, eller dersom dette er ukjent så skal addr taggane
> plaserast på polegonet som representerer tomta eller på ein node midt i
> tomta.

Høres godt ut. Men hvordan kan vi vite hvor grensen til tomten er uten lokalkunnskap og uten å bruke FKB (som vi så vidt jeg vet ikke har lov til)? Antagelig er det da lurt å ikke flytte addr:-noden i det hele tatt.

Men på f. eks. <http://osm.org/go/0TucrUiVF--> virker nr. 23 og 30 ganske artig. :)
(Ifølge FKB er nr. 30 faktisk mer eller mindre korrekt der den ligger, mens nr. 23 burde være på østsiden av veien.)

--
Arne Johannessen