[NUUG kart] Fotobokser som mangler i OSM - forslag til metode for å finne dem

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Apr 12 22:18:47 CEST 2015

For en stund tilbake begynte jeg å samle oversikt over kamera som filmer
offentlig sted i OSM, som del av et prosjekt om kameraovervåkning i
Norge omtalt på <URL: http://personvern.no/Kameraovervåkning/ >.  En
liten del av dette er naturligvis fotobokser langs norske veier, der de
fleste allerede ligger inne.

Det ligger så vidt jeg vet 218 fotobokser i OSM, mens det i følge
nasjonal veidatabank er 284 "ATK, influensstrekning"-oppføringer,
hvilket så vidt jeg har forstått er veistrekninger der det en eller
annen plass står en fotoboks.  Sammenstilt med OSM-data burde det dermed
være mulig å lage en liste med 66 fotobokser som mangler i OSM ved å
sammenligne
som er i stand til å lage en slik liste?

--
Vennlig hilsen