[NUUG kart] Midtlinje på riverbank

Torstein Ingebrigtsen Bø torsteinibo at gmail.com
Mon Apr 13 01:35:41 CEST 2015

Hei

Under N50 import må man tegne en linje der elven er dypest for riverbanks
[1]. Denne dataen finnes ikke i N50 og må tegnes manuelt. Dette er en
veldig tidkrevende jobb (ca. 50% av importjobben). Nå er jeg usikker på om
dette er lurt å gjøre. Siden man ikke legger inn dypeste linje tror jeg vi
legger inn mer feil informasjon enn ny informasjon (retning på elv). Det
argumenteres for at denne midtlinjen kan brukes for rutegenerering. Men en
riverbank-polygon kan håndteres som en node av rutealgoritmer. Jeg tror
ikke dette er rett forum for å ta avgjørelsen men vil gjerne ha innspill
herifra også. Er det noen som vet hvor jeg bør sende denne
problemstillingen? (imports@? tagging@? talk siden til wikien?)

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway%3Driverbank#Old_tagging

Hilsen

Torstein