[NUUG kart] Av-/påkjørsler på motorvei

Thor K. H. nitrolinken at gmail.com
Thu Aug 13 21:54:37 CEST 2015

> Skal vi altså gjøre følgende?
>
> Noden der avkjørselen er: highway=motorway_junction (eller bare junction
> om ikke motorvei?),

Hvis det er på en motorvei, så ja, men så vidt jeg husker må man ikke tagge
alle kryss, med mindre det er en spesiell type kryss.

> Det første veistykket (typisk *_link) umiddelbart etter avkjørselen:
> destination=<stedsnavn på skilt> og destination:ref=<evt. veinr på skilt>

Jupp; her er det helt i orden å ha flere stedsnavn, i den rekkefølgen det
er på skiltpunktet.

> Stemmer det at bare det første veistykket tagges med destination?

Etter hva jeg har sett av bruk, ja. ​

*█ **Thor M. K. Høgås*
Freelance developer & translator
Site: *http://roht.no <http://roht.no/>*