[NUUG kart] Hvordan tagges gjesteparkering i borettslag o.l.?

Karl Ove Hufthammer karl at huftis.org
Mon Aug 17 20:33:19 CEST 2015

Den 17. aug. 2015 20:28, Christer van der Meeren skreiv:
> For meg faller det naturlig å tenke at access=private er
> utilgjengelig, altså at f.eks. ruteprogramvare ikke vil si ifra at her
> er det en parkeringsplass, eller at plassen vil være nedtonet i kart
> for slike formål. Jeg tenker at access=private betyr "none of your
> business" med mindre du selv vet noe annet.

Ja, og det stemmer vel her også?

Du har jo ikkje lov å parkera på parkeringsplassar hos privatpersonar,
men det er vanleg med «gjesteparkering». Så den teoretiske
vesensforskjellen ser eg ikkje (sjølv om eg også oppfattar
gjesteparkering i større burettslag som «noko anna» enn
«gjesteparkering» hos privatpersonar).

--
Karl Ove Hufthammer