[NUUG kart] Path og footway rendres likt

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Aug 18 12:12:22 CEST 2015

Er klar over det. Men å bruke f.eks. surface for å fortelle at det er
en sti blir prinsipielt feil, og håpløst for rendrerne. Det er alt for
mange mulige verdier der. Og surface=* kan ikke brukes, for da får man
med de som har asfalt og betong også, f.eks. Å sjekke for
foot=designated er jo heller ingen løsning da det brukes for gangveier.

Konklusjonen er vel at det pr i dag ikke finnes noe vedtatt tagging for
sti. Og det er ikke bra. Kanskje man bør innføre den gamle
highway=trail som ble fjernet for noen år siden? Det eneste riktige er
at sti har en egen tag slik andre typer vei har.

Jeg har sikkert nevnt det før, men oppbyggingen av tagger mangler mange
steder struktur. Det er ikke logisk slik en del ting er i dag. Og så må
man få ryddet opp i rotet med at en og samme type vei kan tagges på
flere måter uten at det er noe forskjell i praksis. Det skaper bare
problemer og usikkerhet.

-Sverre