[NUUG kart] Path og footway rendres likt

Tor torsm.news at gmail.com
Tue Aug 18 17:51:07 CEST 2015

> 18. aug. 2015 kl. 11:09 skrev Geir Ove Myhr <gomyhr at gmail.com>:
>
> Som vi nylig har diskutert, har aldri highway=path betydd "sti" i OSM,
> selv om også jeg skulle ønske det gjorde det.

Det er problemet med path-taggen: Den har aldri betydd noen verdens ting
annet enn at «her går det en sti eller en vei av et eller annet slag,
og som i alle fall ikke er bilvei».

What does the path say:
http://www.openstreetmap.org/user/Richard/diary/20333

I Norge (og kanskje en del andre steder) har vi gitt denne meningsløse
og idiotiske taggen betydningen sti. Det har fungert fint, helt til path
og footway nå plutselig tegnes likt på kartet.