[NUUG kart] Path og footway rendres likt

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Wed Aug 19 07:53:15 CEST 2015

Må si jeg er litt uenig i at "har aldri highway=path betydd sti".
Slik jeg tolker http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath, ut
i fra både bilder og beskrivelse, og tagging, så skal dette primært brukes
på rurale "stier". Dette fanger nok kanskje noe bredere enn den norske
"sti", men ikke så veldig slik jeg tolker det.

Det skrives jo også rett ut, "For urban paths which a designated for
pedestrians only, better use highway=footway.".

Men at de begynner å trekke inn G/S-skilt på denne siden er i hvert fall i
beste fall forvirrende.