[NUUG kart] Path og footway rendres likt

Tor torsm.news at gmail.com
Mon Aug 24 23:11:01 CEST 2015

Dersom vi lager en slik tabell, er jeg redd for at vi tråkker rett inn i minefeltet. Folk er i dag ikke enige om hva som er standard verdier for footway og path, og hver gang noen prøver å klargjøre det, så hopper folk dessverre ned i skyttergravene, og man kommer ingen vei. Vi vil både bli beskyldt for å ha misforstått definisjonene av footway og path, og for å prøve å redefinere dem. Fokus vil bli tatt bort fra det vi ønsker å oppnå: en enkel måtte å kartlegge stier på.

Jeg tror vi i første omgang bør få på plass følgende:
- en lett forståelig og forhåpentligvis entydig definisjon av highway=trail
- gode eksempler på ulike typer stier som kan tagges som highway=trail
- eksempler på hva som ikke skal tagges som highway=trail

Jeg tror det kan være en fordel om vi bruker andre bilder enn de som allerede er brukt på footway- og path-sidene og de ulike sidene som (med ulikt hell) prøver å forklare forskjellen på dem.

Tor