[NUUG kart] Radio amatør Repeater dekning i openstreetmap lag

Håken Hveem krbjhvee at online.no
Mon Feb 2 09:22:28 CET 2015

Splat er forklart her:
http://www.qsl.net/kd2bd/splat.html

En må også ha informasjon om tap i antennekabelen, senderens
utgangseffekt, antennens forsterkning i db, senderantennens høyde over
bakken,
motakerantennens forsterkning,tap i motakerantennens antennekabel(vis den
har kabel ) ( typ0.7 db per 15 meter),frekvensen i megaherz,motakerantennes høyde over bakken.
En må også ha opplysninger om bakkens elektriske egenskaper, her finnes
det en tabell med verdier som en kan slå opp.
Manualen ligger her:
http://www.qsl.net/kd2bd/splat.pdf

Da kan en lage dekningskart som dette her:
http://goo.gl/maps/4vLC3
Der er det bare LA9ER og Tron som faktisk eksisterer, alle de andre er
forslag fra min side for plassering av D-star noder da det er manglende
dekning nordover i fra Minnesund.

Håken Hveem
Gnup/PGP key ID: 45793A72