[NUUG kart] Radio amatør Repeater dekning i openstreetmap lag

Atle Frenvik Sveen atle at frenviksveen.net
Wed Jan 28 21:53:49 CET 2015

On Sat, Jan 10, 2015, at 03:57 PM, Øyvind Hanssen wrote:

> [...]
> digipeatere og igates. Høyreklikk og velg "hørt siste uke" (eller
> måned). Basert på registrerte posisjoner i en PostGIS database.
>
> Aprs.no benytter for øvrig OSM som bakgrunnskart såvel som
> kartverkets tjenester.
>
> Med Splat! og høydedata fra kartverket behøver det ikke være
> så vanskelig å generere dekningskart for f.eks. repeatere.
> Kartverkets høydedata kan ikke uten videre brukes av Splat, men
> det er sikkert mulig å konvertere og tilpasse disse til riktig
> format slik at de kan brukes. Jeg tenker det vil være svært

Mye her er gresk for meg, men jeg kan ett og annet om geodata-formater
og konvertering, så hvis noen kan fortelle meg hva Splat! er og hvilket
format det forventer høydedata på kan jeg kanskje komme med noen pekere
i riktig retning (en generell retning er jo å peke på
http://www.gdal.org/).

-atle (uten kallesignal)