[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Peter Bremer peter.bremer at gmail.com
Thu Jul 2 10:53:32 CEST 2015

On Thu, Jul 2, 2015 at 10:35 AM Vidar Gundersen <vibrog+osm at gmail.com>
wrote:

> ikke en
>
> hvor har du det fra? (her tror jeg du roter til og kompliserer taggingen.)
> highway=cycleway impliserer bicycle=designated
> og highway=footway impliserer foot=designated

Det stemmer. Og siden det ikke finnes en egen highway tag for GS-veger, og
GS-veger er samtidig og like mye gang- og sykkelveg, bruker man
bicycle=designated + foot=designated. Så vidt jeg vet finnes det i Norge
bare kombinerte GS-veg (skilt 522) men i mange andre land finnes det også
atskilte GS-veg (
http://wiki.openstreetmap.org/w/images/a/aa/120px-Zeichen_241.svg.png), og
derfor burde segregated=no også brukes.