[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Peter Bremer peter.bremer at gmail.com
Thu Jul 2 11:33:24 CEST 2015

On Thu, Jul 2, 2015 at 11:13 AM Ola Endre Reitstøen <reitstoen at gmail.com>
wrote:

> Er det ikke bedre å bruke *highway=cycleway + foot=designated* eller *highway=footway
> + bicycle=designated* på GS-veg?
> I min verden så bør highway=path bruker på det som er av stier, ikke
> *veier.

Det er i hvert fall mye bedre enn highway=cycleway + foot=yes, selv om
dette sier ingenting om at syklist og fotgjenger er likestilte på GS-veg.

Vær obs på at wikien (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dpath)
sier ingenting om at highway=path er ment for (skog)stier, den sier
"highway=path is a *generic path*, either *multi-use *or unspecified usage,
open to all non-motorized vehicles. The path may have *any type of surface*
."