[NUUG kart] Import kartverket, elver, Gaupesteinmarka

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Sun Jul 26 17:06:04 CEST 2015

Hei, ny på listen.

Tenkte jeg skulle spørre om tilgivelse. Har importert bekker i
Gaupesteinmarka, som ligger mellom kommunene Hobøl, Ski, Ås og
Enebakk. Disse kommunene har generelt mye data fra før og det er derfor
uaktuelt for meg å importere/merge alt. Mange av bekken går sikk-sakk
forbi kommunegrensene, så jeg måtte ta alle kommunene for at det
skulle være noe vits.
- Håper dette ikke skaper for mye hodebry hvis noen skal importerer
resten av kommunene i fremtiden?
- Changeset:
http://www.openstreetmap.org/changeset/32888596

Jeg la meg til på:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/Topography_import_for_Norway/assignment
men jeg har altså ingen planer om å ta resten
av kommunene, så om noen har lyst er det bare å sette igang.

Import gikk stort sett smertefritt (tror jeg), men av en eller annen grunn fikk jeg
med meg http://www.openstreetmap.org/way/344045503 som gav meg en haug
med ‘conflicts’ når jeg skulle laste opp, kan noen ta en titt at
jeg ikke har rotet til ‘relations’ eller noe annet?

Mvh
--
Øystein Bjørndal