[NUUG kart] Om nøyaktigheten til N50-data og eventuell fremtidig frigivelse av FKB-kart

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Mon May 25 11:44:13 CEST 2015

Godt med diskusjon. Et par ting:

- Du nevner veier i N50, men importerer vi ikke veier fra Elveg?

- Vi har vært inne på erstatting av veier før ifm. import av Elveg-data, se
tidligere diskusjon i mailinglisten og spesielt på forumet (
http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=68). Jeg er ingen ekspert,
men jeg har forstått det slik at fletting er langt fra trivielt, og vi bør
tenke oss om før vi baserer oss på at "future us" klarer/orker å lage
fletteverktøy.

- Jeg har også som motto at det beste er det godes fiende, men argumentet
her virker å være basert på at det er lenge til FKB-data evt. blir frigitt.
Er det mulig å spørre noen i kartverket som har peiling om det er planer om
å frigi FKB-data i overskuelig fremtid?