[NUUG kart] Import av Elveg-data: Veien videre

Anders Fougner anders.fougner at gmail.com
Wed May 27 15:09:43 CEST 2015

Jeg synes at "kvalitetstaggen" i ELVEG, dersom den finnes der på samme
måte som i f.eks. Samferdsel, bør kunne brukes for å definere hva som
kan importeres og hva som bør avmerkes som "dårlige data" (lett sporbart).

Kvalitetstaggen er angitt på et litt rart format, f.eks. "kvalitet=20
1500" der det første tallet ser ut til å si noe om hva slags metode som
er brukt for å innhente data (f.eks. digitalisert ortofoto,
manustegning, håndholdt GPS e.l.), og det andre tallet sier noe om
nøyaktigheten i centimeter (f.eks. 200 = 2m, sikker linje, 1800 = 18m,
svært usikker linje).

Mulig dette kan lagres et sted under source-tagger for å gjøre det lett
å spore opp veger med dårlig nøyaktighet?
F.eks.

    source:name = Kartverket N50
    source:date = 2015-05-27
    source = <Metoden fra kvalitetstaggen>
    source:accuracy = <Nøyaktigheten fra kvalitetstaggen>

(den siste der fant jeg på nå...hvis noen har en bedre metode er det
bare å foreslå!)

Anders

Anders.Fougner at gmail.com
+47 97158863