[NUUG kart] Angående bidrag til Frikart

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Nov 23 10:23:53 CET 2015

Hei

Veldig fint at du vil bidra. Veiledningene som Vidar peker til er bra.
Generelt så fungerer webeditering bra, men mange foretrekker å bruker
JOSM. Det er en egen applikasjon som du kan laste ned gratis. Info
finnes på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM.

Generelt så er det stier og traktorveier som er mest interessant å
tracke med GPS. Veier, vann, elver, bekker og annet er vi i ferd med å
importere fra Kartverkets data som ble sluppet for en tid tilbake.
Etterhvert som du får mer erfaring kan du jo også se på det, men det
krever litt fartstid.

Etter at jeg er ferdig med importen jeg holder på med i Valdres kan jeg
prioritere å ta litt i ditt område.

-Sverre