[NUUG kart] N50 import av elver - hvor mye bør sjekkes manuelt?

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Sat Aug 6 17:45:20 CEST 2016

Har nettopp importert N50 vann i kommune 1411 Gulen. Det slo meg at en del
av dataene virker å være utdaterte (stemmer åpenbart ikke med noe på
kartet). Jeg gikk ikke gjennom og kontrollerte alle elver opp mot nye
ortofoto før jeg lastet opp - det hadde vært litt av en jobb, for å si det
mildt.

*Hvor mye manuell sjekk av elver og vann opp mot ortofoto er det forventet
at en utfører på N50?*

I mange tilfeller er for øvrig Bing helt ute å kjøre mtp. offset, spesielt
i skrått terreng, så det er vanskelig å vite nøyaktig hvor elver og slikt
går.

Merker meg også at jeg får mange hundre valideringsadvarsler på krysninger
mellom vann og vei, men dette tenker jeg at jeg naturligvis ikke kan gjøre
noe med, da jeg ikke vet om vannet går under veien eller er ikke eksisterer
lenger, eller evt. andre ting. Akkurat dette virker uansett ikke som en
kritisk ting å bruke tid på.

 - Christer