[NUUG kart] Skal arealdekke reflektere regulering eller hva som faktisk er der?

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Sat Aug 6 18:19:51 CEST 2016

Har merket meg at en del landuse-områder importert fra N50 ikke helt
stemmer med "virkeligheten". For eksempel kan det være manglende
wood/forest der det åpenbart er skog, eller omvendt - det er lagt inn
skogsområde der det ikke er et eneste tre å se på (mer oppdaterte) bilder
fra Bing etc.

Jeg mener å ha sett et sted for lenge siden at N50-områdene reflekterer hva
områdene er regulert for, ikke nødvendigvis hva som er der. Da lurer jeg
på: Kan landuse-polygonene med fordel endres slik at det ser ut som om det
stemmer med virkeligheten?

Det er naturligvis ikke en enkel jobb uansett, for det kan være vanskelig å
se forskjell på ulike typer områder uten lokalkunnskap, men jeg lurer nå
likevel.

 - Christer