[NUUG kart] Fjorder

Fredrik lists at 0v.no
Fri Aug 12 18:30:22 CEST 2016

Jeg mener natural=bay sammen med bay=fjord er mer i stil med hvordan alt
annet tagges i OSM og (ref feks highway=service og service=*
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:service )

Jeg stemmer for denne løsningen, med denne kombinasjonen av tagger, og
jeg har ett changeset åpent med endringer for hele Norge.
Det virket på epostene på listen at det var enighet om denne løsningen,
og at det heller var omdiskutert hva som var en fjord og ikke.

Hvis ingen har innvendinger mot at natural=fjord blir til natural=bay +
bay=fjord så skjer dette iløpet av det neste døgnet og wikisiden til
natural=fjord blir redirectet til bay=fjord og oppdatert med noe
passende informasjon.

Da løser problemet med at navn på fjordene ikke rendres i kartstilen som
er standard - https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/issues/788

Så får vi litt fortgang i sakene og en endelig løsning. :-)

(ser det er mye natural=fjord på Island fra gammelt av, men jeg/noen kan
ta kontakt med den islandske listen når det er ordnet i Norge)

/FredrikLindseth