[NUUG kart] Mapbox ToS punkt 18

Frode Roxrud Gill frodegill at gmail.com
Mon Aug 15 16:13:43 CEST 2016

Til et tulle-prosjekt på Android trengte jeg et bibliotek for å laste
ned kartdata fra OSM, og dumpet da over Mapbox Static API. Av flere
grunner valgte jeg heller å gå for osmdroid, men jeg stusser fælt over
et av punktene i Mapbox ToS. Hva er grunnen til at Norge trekkes
spesielt frem i <URL: https://www.mapbox.com/tos/#geocoding > punkt
18? Er det noe som var et gyldig punkt før, men som nå er utdatert, er
det noe som aldri har vært et gyldig punkt, eller finnes det et eller
annet merkelig som Kartverket fortsatt har enerett til?

--
Frode Roxrud Gill