[NUUG kart] Skiløyper/løypekjøring

Anders Fougner anders.fougner at gmail.com
Fri Jan 22 15:24:14 CET 2016

Jeg har savnet en tag for å angi hvor ofte ei skiløype (f.eks.
piste:type=nordic) blir preparert. Noen løyper kjøres jo bare én gang i
året (f.eks. i forbindelse med et eller annet skirenn), noen kjøres
cirka ukentlig og noen kjøres daglig (så lenge det er snø).

Man bruker jo piste:grooming til å angi hvordan det blir preparert:
     https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:piste:grooming
Jeg sjekket derfor om f.eks. piste:grooming:frequency eksisterte, men
jeg fant ikke noe slikt.

Det jeg tilslutt fant, var imidlertid piste:priority:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Piste_Maps#Priority
*<-> Denne ser knapt ut til å være brukt i **Norge, men det bør vi
kanskje begynne med?*

I tillegg kunne jeg tenke meg at vi på en eller annen måte angir URL til
sanntidsdata for løypekjøring.
Skisporet.no vil typisk ha slik info for mange skisteder, f.eks. denne
for Bymarka i Trondheim:
     http://skisporet.no/sortrondelag/bymarka
Men f.eks. på Jårakjølen utenfor Trondheim ligger slik info på en annen URL:
     http://skispor.leik.no/ evt.
http://skimoods.no/track.html?trackownerid=3
Kjenner dere til noen egnet metode for å angi dette, eller må vi "finne
opp" en tag?

Anders

Anders.Fougner at gmail.com
+47 97158863