[NUUG kart] Invitasjon til kartdugnad for å gjøre reiser med kollektivtrafikk mer tilgjengelig

Rudolf Maurer ruma at lyse.net
Mon Jul 18 22:16:05 CEST 2016

Hei,

håper på noen kjappe innspill:

Sa på listen at 16_11024705 var ikke ennå unnagjort (i hvert fall for
noen dager siden).

Nå ligger denne ferjekaien på Ådnøy
http://www.openstreetmap.org/?mlat=58.9175&mlon=5.9902#map=13/58.9175/5.9902&layers=T

Det går båt dit etter info fra Kolumbus sin reiseplanlegger.

Nå  virker ikke bing-flybildene veldig greie til å kunne lage noen vei
fra kaien, mens norgeskart.no har vei der. Kanskje best å dra med GPS?
(Hvem låner kajakk til meg ;-) ?)

Er det slik at en sånn enkeltobjekt kan hentes fra kartverkets frigitte
data?

Finnes det en kokebok/wiki-side om framgangsmåten?

Takker
Rudy