[NUUG kart] Kartverket N50 importstatus

Fredrik lists at 0v.no
Sun Jun 19 14:58:01 CEST 2016

God morgen godtfolk,

Tenkte jeg skulle gi en oppdatering på importen av N50dataene fra
Kartverket.

Totalt over hele landet er nå 31% av alle kommuner ferdig importert.

Det er stor forskjell på fylkene. Alt fra 0%(Østfold, Akershus, Oslo,
Telemark, Vest-Agder, Rogaland) og opp til 94% ( Hordaland). Møre og
Romsdal(83%) og Sør-Trøndelag (88%) har og en god dekning.

Full oversikt over ferdig importerte fylker kan sees vedlagt denne
eposten eller her - https://oc.0v.no/s/EJxsYeIPzAxa72w . En oversikt
over ferdige OG påbegynte kommuner kan sees her
https://oc.0v.no/s/WfMe6AGBOdpc3rS

Jeg lagde en oppdatert og mer detaljert framgangsmåte for N50importen
her en dag, i håp om at flere skal prøve å importere en kommune. Det er
ikke veldig vanskelig og det tar noen timer. Om du bruker mange uker på
de timene så gjør det ingenting. Framgangsmåten ligger her -
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/Topography_import_for_Norway#Framgangsm.C3.A5te
.Håper folk redigerer og oppdaterer hvis de har en bedre
framgangsmåte/finner feil.

God import!

--

FredrikLindseth