[NUUG kart] Utdatert OpenStreetmap i Juvik, Askøy?

Øystein Steimler oystein at nyvri.net
Sat Oct 8 20:47:00 CEST 2016

Hepp!

On 08/10/16 17:11, Petter Reinholdtsen wrote:
> Noen som er kjent i Juvik, Askøy?

Burde være det. Jeg har mappet opp mye av området, men jeg bor ikke der
lenger.

> Vi som drifter FiksGataMi har
> fått beskjed om at kartet der er utdatert og mangler et kryss og en vei
> ved en barnehage. Jeg er ikke kjent, så jeg vet ikke helt hvor dette
> er.  Noen her som kan bidra til å få fikset kartet?

Så bra at dere får beskjed om sånt!

Det er flere barnehager og mange veier og kryss. Finnes det en mer
nøyaktig stedsangivelse?

Jeg har fikset opp en god del i Juvikfeltet nå i kveld, men det kan jo
være at det er ting som ikke er i bildematerialet. Jeg la kartet over
noen ufrie imagerytiles som vanligvis er av bedre kvalitet og årgang enn
Bing/Mapbox, men uten å finne noen store avvik.

Det finnes mange dedikerte osm'ere i bergenstraktene, kanskje noen tar
turen utom en kveld?

Øystein F Steimler -- oystein at nyvri.net
:wq