[NUUG kart] Karttegning basert på Strava heatmap

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Sun Oct 9 22:21:49 CEST 2016

Etter litt synfaring virker det som om det har vært relativt grei "treff"
med at det finnes veier i området. De (det er fler) som har tegnet har
gjort en best guest på hva slags highway=* som skal brukes. Jeg ser flere
betenkligheter med å gjøre dette, og særlig fletting kan være utfordrene,
ryddet opp i noe dobbelttegning fordi den opprinnelige wayen hadde
ekstremt upresis posisjon.

Har i hvert fall rettet opp highway=* til riktig samt korigert en del
"rare" tolkninger av heatmap.
Dette er vel kanskje en vinn vinn situasjon hvis noen ser over kartet
etterpå. Virker som mange av veiene defaulter til highway=track der det
ikke er åpenbart hva det skal væøre. Det er vel ikke så farlig verken ene
eller andre veien for kartet.

--
MVH
Hans Olav Skogstad