[NUUG kart] Hvordan tegne inn bygninger i fra kartverket

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Tue Sep 20 13:13:15 CEST 2016

Fint med en teknisk beskrivelse av hvordan slikt gjøres, men det er vel
fortsatt ikke lov.

Fra http://www.kartverket.no/kart/gratis-kartdata/Lisens/:

WMS- og cache-tjenestene viser på et visst zoom-nivå (nivå 12-20
<http://www.kartverket.no/kart/gratis-kartdata/WMS-tjenester/#zoomnivaer>)
data hentet fra Geovekst-samarbeidet
<http://www.kartverket.no/geodataarbeid/Geovekst/Om-Geovekst-samarbeidet/>.
Dette er data som kan brukes som de er i ulike tjenester på samme premisser
som for øvrige data. Disse dataene er imidlertid ikke frigitt slik som
de nasjonale kartdataene, og det må innhentes særskilt tillatelse fra
Geovekst-partene hvis de skal kopieres eller brukes på annen måte.

Jeg regner med dette kom inn etter at jeg etterspurte en avklaring av
bruksrettighetene til WMS og cache-tjenestene i 2014:

https://lists.nuug.no/pipermail/kart/2014-May/004517.html