[NUUG kart] Elveg oppdatering?

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Tue Jul 25 11:00:42 CEST 2017

Sverre kom meg i forkjøpet. Skal man se på hva som er "mest rett" av
highway=service og highway=unclassified, synes jeg sistnevnte er nærmest
sannheten. Jfr. hva som står på wikien.

Det å endre highway=* etter hva slags andre egenskaper veien har blir helt
feil. Hvis man kan trekke sammenligningen til private motorveier i Europa,
burde de vært tagget som highway=service da? Selvsagt ikke.

Jeg har pleid å sjele litt til
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:service for å se hvilken veier
highway=service kan egne seg på, selv om lista ikke er komplett gir den en
pekepin på hva slags veier som bør være highway=service.

--
MVH
Hans Olav Skogstad