[NUUG kart] Kommunale parkeringsautomater i Stavanger...

Fredrik lists at 0v.no
Sat Jun 17 11:17:39 CEST 2017

Kult! Jeg håper flere kommuner publiserer parkeringsautomatene sine, men
vi må vel fortsatt be om tillatelse fra kommunen til å importere det inn
i OSM siden de bruker NLOD?

Det var ikke så veldig mange (~60) automater, så det er vel fort gjort å
oversette dataene til et OSMformat manuellt

> amenity=vending_machine vending=parking_tickets

Det er vel ikke mange alternativer for å tagge selve automaten, utenom
kanskje å legge til ref=*. Det datasettet der inneholdt jo mye fin annen
informasjon om parkeringsplassene til automaten.

  *

    "Parkeringstid"     "maxstay= 1hour" eller "maxstay=1 @ (08:00-18:00)"

  *

    "Avgiftstider" kan tagges som "fee" og så bruke åpnigstid-tagging
    ala "fee=Mo-Fr 08:00-23:00; Sa 08:00-17:00"

  * "pris per time"  Det gir ikke mye mening med charge=21 NOK;30 NOK;
    45 NOK (eller er det jeg som ikke skjønner hva de mener?), mens
    "charge=16/hour" er jo helt enstydig.
  * Døgnpris har jeg ingen forslag til hva man skal gjøre med.
  * Og den siste kolonnen takstgruppe så ser jeg at det finne en
    udokumentert tag "zone:parking=*", kunne kanskje plassert
    takstgruppen der? "zone:parking=5735"

-- Fredrik Lindseth http://www.openstreetmap.org/user/FredrikLindseth