[NUUG kart] Proposed features/Metro Mapping

FredrikLindseth lists at 0v.no
Fri Nov 17 00:00:33 CET 2017

Det er sjeldent jeg engasjerer meg i avstemning av nye tagging schemes,
men nå er det avstemning på en som jeg syntes er gjennomtenkt og fin.

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Metro_Mapping

Noen (Zverik) har satt sammen flere tagging schemes og lagt til litt
detaljer for å få en helhetlig måte å tagge (mer eller mindre) komplekse
stasjoner til offentlig transport.  Kanskje det er håp å få komplekse
ting som gir mening hvis denne går gjennom.

De har prøvd å tenke litt gjennom hvordan det kan brukes til noe og har
lagd validering (http://osmz.ru/subways/index.html,
https://github.com/mapsme/subways )

Håper dere ser over og gir stemmen deres nederst

--

FredrikLindseth

http://www.openstreetmap.org/user/FredrikLindseth