[NUUG kart] OSM forum

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Apr 17 09:06:40 CEST 2018

On Mon, 2018-04-16 at 20:41 +0200, Tor wrote:

> Bruker ungdommen IRC? IRC hadde vel også sin storhetstid på 80- og
> 90-tallet.

Det finnes jo moderne utgaver som f.eks. Skype. Men chat generelt har
det problemet at man i utgangspunktet må være med der og da. Og det
passer for min del ikke alltid, når det er travle dager på jobb f.eks.
Da er det greit å kunne lese mail på kvelden og eventuelt bidra med noe
da.

Man kan selvfølgelig logge chat og gå igjennom det i ettertid, men
erfaringsmessig så er mail bedre der.

Men chat er veldig bra for enkle spørsmål og små ting, men for større
diskusjoner er det lite egnet, etter min mening.