[NUUG kart] Fjellvannet Skien

Hans A. Rosbach hans.a.rosbach at gmail.com
Wed Apr 18 09:12:17 CEST 2018

Hei.

Jeg driver jo med å legge inn forbindelse mellom OSM og Wikidata for å
forberede at OSM-kart kan tas i bruk i stor omfang på no.wikipedia. I den
forbindelse kom jeg over https://no.wikipedia.org/wiki/Fjellvannet_(Skien)
og to OSM-way:
https://www.openstreetmap.org/way/31056391
og https://www.openstreetmap.org/way/31056390 hvor det ser ut som om disse
er hvert sitt vann, dog med samme navn.

Jeg sjekker med norgeskart.no og NVE atlas som begge forteller meg at dette
er samme vann.

Jeg vet ikke om dere har kilder som gjør det mulig å fikse dette skikkelig,
men det ville være fint å få det gjort. Noen som kan gjøre dette?

(Jeg kommer ganske sikkert tilbake med flere ønsker)

Hans

p.s.
Slik er det meningen at dette skal brukes. Her på et naturreservat:
https://no.wikipedia.org/wiki/Svartdalstjerna_naturreservat