[NUUG kart] Oppdatering på WikiProject Norway

NKA mapper nkamapper at gmail.com
Mon Apr 23 10:55:50 CEST 2018

Innholdet fungerer i hvert fall til oppslag gjennom Nominatim i JOSM
(nedlastningsvinduet), så dette var en stor hjelp der koordinatene ikke
stemmer.

Det er tilgjengelig en rekke datasett som ikke har koordinater, men som har
adresser, og som kan være interessante i OSM. Eksempler er legekontorer,
NAV-kontorer, apotek, Vinmonopolets butikker, og ellers mange kategorier
fra Enhetsregisteret. Det hadde vært veldig nyttig med et lite skript som
kan plukke adressen fra en Excel-fil (eller CSV eller OSM), gjøre oppslag
mot Nominatim og legge til koordinatene. Så bra dekning det er for norske
adresser i OSM nå så skal det gi gode resultater.

Er det noen her som er i stand til å lage slikt?