[NUUG kart] Oppdatering på WikiProject Norway

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Mon Apr 23 19:05:36 CEST 2018

> Stort sett er vel adressen er komplett, men bare i feil format (alt i én og vanskelig å skille ut). Da tenker jeg det passer bedre med addr:full taggen som allerede er i bruk til dette, så gjør det ikke noe at den blir lastet opp.
>
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/House_numbers/Karlsruhe_Schema#Giving_hints_about_the_full_address_.28optional.29
>
> Gorm E. Johnsen

Ja, kunne nok enten splittet de opp og fått de någenlunde riktig tagget eller addr:full var jo et godt forslag, men jeg ser ikke helt behovet for å ha addressen 2 steder.

Motivasjonen er kun slik NKA bruker den:
> Innholdet fungerer i hvert fall til oppslag gjennom Nominatim i JOSM (nedlastningsvinduet), så dette var en stor hjelp der koordinatene ikke stemmer.
altså under import.

Eneste bakdel er om en barnehage faktisk flytter på seg (og bytter addresse), som jeg med nåværende oppsett ikke oppdager.

--
Øystein Bjørndal