[NUUG kart] Adresseimporten

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Dec 7 09:56:42 CET 2018

Ulempen med 3 er at på GPS-søk så får man da ikke opp adresse om man
søker opp en butikk, hotell eller annet. Det er en ulempe synes jeg,
men routing fungerer alikevel da.

Ang punkt 4 så er jeg skeptisk. Country-taggen brukes av GPSer og jeg
er redd for at noe da brekker eller ikke fungerer helt optimalt. Jeg
har ikke testet dette, men har lest det tidligere i forbindelse med
mkgmapp, som brukes til å lage GPS-kart.

Generelt så synes jeg man skal være varsomme med å slette tagger i stor
skala. Det er vanskelig å forutse alle konsevenser da osm-data brukes
til veldig mange tjenester etterhvert.

-Sverre