[NUUG kart] N50 import av skogsområder i Hedmark.

NKA mapper nkamapper at gmail.com
Fri Sep 14 15:19:40 CEST 2018

Det kan godt være at den metoden vil fungere, spørsmålet er om det er
realistisk å få det gjennomført. I de 4 kommunene er det tilsammen 17.647
relasjoner som da må sjekkes manuelt og fikses. Og det er ikke bare å
slette den ene av to overlappende relasjoner der den ene markerer "hull" i
skogen mens den andre markerer en åker, en myr eller et vann. I tillegg
finnes det andre feil som krever redigering av enkeltmedlemmer i
relasjonene.

Det er flott at du har orket å rydde i dette kaoset. Jeg forstår at
ryddejobben din vil være bortkastet dersom importen slettes, men det er
ikke slik at informasjon forsvinner - de samme objektene kommer jo inn
igjen på nytt fra N50.

Fordelen med å slette alt og importere på nytt er det kan gjennomføres på
en ukes tid og det vil bli et garantert ryddig resultatet selv om en og
annen redigering etter februar 2018 vil gå tapt.

Jeg tviler på at andre vil være motivert til å gå løs på manuell ryddig i
17k relasjoner. Kan du da selv påta deg å rydde ferdig i de 4 kommunene?
Hvor mye er allerede gjort og hvor lang tid tror du jobben vil ta basert på
erfaringen så langt?