[NUUG kart] Elveg-import

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Tue Sep 25 20:05:35 CEST 2018

Noe som jo er interessant er at wikien[1] nå sier eksplisitt at private
veier skal være highway=service, noe som jo mange skogsbilveier er (bomveg
etc.)

Jeg tenker kanskje at det er litt rart at eierskapet til veien skal si noe
om hvordan den skal merkes. Jeg  bor i en privat boligvei, men det ville
vært helt unaturlig å merke den som noe annet enn highway=residential. En
barrier=toll_booth e.l. ved innkjøringa til veien burde holde, og veiens
beskaffenhet ellers burde si noe om den skal være unclassified, service,
tertiary e.l.

Mitt forslag er at "private veier" strykes fra highway=service på siden.

[1]: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Road_classes

--
MVH
Hans Olav Skogstad