[NUUG kart] Elveg-import

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Fri Sep 28 22:08:29 CEST 2018

Flott, jeg er enig med det som står på veilederen din.

Slik [1] var intil nylig, så skulle (slik jeg tolker det) alle private
veier merkes som highway=service uansett. Jeg tror ingen er uenig i at
mange private veier skal være highway=service, men det er også mange
unntak der dette blir feil slik OSM er lagt opp. Det må tas en vurdering
fra tilfelle til tilfelle.

Kanskje må man svelge noen kameler ved import, og satse på at det ryddes
senere. Mulig fixme taggen kunne vært aktuell for å merke at veien kanskje
ikke har riktig klasse, og bør få en manuell vurdering ved anledning.
Faren er dog at det da vil stå fixme på "alt", så er litt ambivalent på
akkurat det avsnittet her.

[1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Road_classes

--
MVH