[NUUG kart] Haakon VIIs gate eller Haakon VII's gate

Geir Aalberg geira at met.no
Mon Jul 1 09:41:14 CEST 2019

Øh, sant nok. "Sar's gate" er jo engelsk. Hjernen fungerer dårlig mandag
morgen. Uansett var poenget i artikkelen at det ikke skulle være noen
apostrof i Sars. Men nå ser det jo ut som den faktisk har det, så vet
ikke om det kan ha vært noen endring i praksis her:

https://www.nhm.uio.no/om/tall-og-fakta/historie/sars/

-geir