[NUUG kart] Haakon VIIs gate eller Haakon VII's gate

Peter Bremer peter.bremer at gmail.com
Mon Jul 1 17:11:06 CEST 2019

Bra funn! Det morsomme er at skiltet ikke lenger er der (Google-bildet er
fra 2010): https://www.mapillary.com/map/im/KjJ69GD7PcT_ThhURGcRVA

Jeg fant et skilt litt lengre ned, ikke veiskilt men det ser offisielt ut:
https://www.mapillary.com/map/im/ZiPfT4PMJTZT58SSWER0CA (på bygget), Der
virker som om det står "VII's" der, altså med apostrof.

Men hva ser jeg rett ved siden av (
https://www.mapillary.com/map/im/YrKg8RpfrD9kLQbxS6s_gA)? "Lade allè"...
Dette er i hvert fall feil! På norsk skrives det "allé", etter det franske
"allée".

Pfff for en rot.... :-)